دندانپزشکی رز


لبخند زیبا از لحاظ اعتماد به ‌نفس برای همه ما از اهمیت بالایی برخوردار است. دندانپزشکی زیبایی از طریق اصلاح و ترمیم مواردی همچون،لکه‌های دندانی، لب پر و شکستگی دندان‌ها و فاصله میان دندان‌ها، می‌تواند جنبه زیبایی لبخند ما را بهبود بخشد. به کمک دندانپزشکی زیبایی، حتی کوچک‌ترین تغییر می‌تواند لبخند شما را به‌طور کلی تغییر دهد و ظاهر آن را زیبا سازد، در نتیجه اعتماد به‌ نفس شما افزایش خواهد یافت

 دندانپزشکی زیبایی چیست؟



امروزه دندانپزشکی زیبایی و زیبایی دندان به ‌صورت فزاینده مورد توجه بیماران قرار گرفته است. هر روزه تعداد زیادی از بیماران به لطف گزینه‌های درمانی متنوع دندانپزشکی زیبایی، لبخند زیبایی که همیشه آرزوی آن را داشته‌اند، به دست می‌آورند. دندانپزشک زیبایی به بیماران کمک کرده تا لبخند آن‌ها بهبود یافته و ظاهر کلی صورت آن‌ها زیباتر گردد. برای انجام هر گونه فرایند دندانپزشکی زیبایی، مهم است دندانپزشکی را انتخاب نمایید که در این زمینه آموزش‌های لازم را کسب کرده باشد و از مهارت و تجربه بالایی برخوردار باشد. دندانپزشکان زیبایی، دندانپزشکان عمومی و متخصصی هستند که در زمینه زیبایی دندان آموزش‌های لازم را گذرانده و تأییدیه‌های علمی را دریافت نموده‌اند.

مزایا


امروزه به‌ واسطه پیشرفت‌های گسترده در حوزه دندانپزشکی زیبایی، بیماران می‌توانند برای به دست آوردن نتایج قابل ‌توجه و تحت تأثیر قرار دهنده در خصوص دندان‌های خود، بسیار امیدوار باشند. برخی از مزایای دندانپزشکی زیبایی عبارت‌اند از:

  • داشتن یک لبخند سفید و درخشان‌تر
  • داشتن دندان‌هایی صاف، مرتب و متناسب‌تر
  • افزایش استحکام دندان‌ها
  • بهبود سلامت دهان و دندان‌ها
  • بهبود اعتماد به ‌نفس

به واسط دندانپزشکان مجرب و به لطف در دسترس قرار گرفتن روزافزون دندانپزشکی زیبایی، روزانه افراد بیشتری می‌توانند از داشتن لبخندی زیبا و جذاب برخوردار گردند.

دندانپزشکی زیبایی، چه نواقصی را برطرف می‌سازد؟


دندانپزشکی زیبایی می‌تواند برای ترمیم و رفع موارد زیر بکار گرفته شود:

  • حذف لکه‌های دندانی و سفیدتر شدن دندان‌ها
  • صاف نمودن دندان‌ها
  • بازسازی دندان‌های تغییر شکل یافته و یا اصلاح دندان‌های تیز شده
  • جلوگیری از پوشاندن مکرر دهان و دندان‌ها هنگام صحبت کردن یا لبخند زدن
  • اصلاح دندان‌های شکسته، لب پر شده و یا دندان‌های ترک‌خورده
  • اصلاح دندان‌های کج و یا منحرف‌شده
  • اصلاح فضای دندان‌های از دست‌ رفته و یا فاصله‌های زیاد بین ‌دندانی
  • اصلاح هر گونه نارضایتی شما در خصوص لبخندتان 

دندانپزشک زیبایی می‌تواند مناسب‌ترین شیوه‌های درمان زیبایی و اصلاح طرح لبخند را بر اساس شرایط هر فرد به او معرفی نماید.

آیا درمان دندانپزشکی زیبایی برای من مناسب است؟


دندانپزشک شما می‌تواند شرایط فردی شما را ارزیابی و معاینه کرده و بر اساس آن تعیین کند، آیا دندانپزشکی زیبایی برای شما مناسب است یا نه. به‌طو رکلی افراد متقاضی دندانپزشکی زیبایی باید دارای شرایط زیر باشند:

  • برخورداری از سلامت نسبی در خصوص دهان و دندان‌های خود
  • برخورداری از سلامت عمومی مناسب
  • قصد بهبود ظاهر خود را داشته باشند.
  • انتظارات واقع‌بینانه‌ای از درمان داشته باشند.
  • از نتیجه و شرایط درمان آگاهی لازم را داشته باشند.

این تنها بخشی از شرایط است و مناسب بودن این روش برای شما به شرایط وضعیت فردی شما بستگی خواهد داشت.

مشاوره اولیه در خصوص دندانپزشکی زیبایی


دندانپزشک زیبایی یا متخصص طرح لبخند از شما می‌خواهد جزئیات آنچه در مورد لبخند خود دوست دارید و یا ندارید را توصیف کنید، همچنین از تغییرات مدنظر شما در خصوص دندان‌هایتان سؤال خواهد شد.  از آنجاکه مشکلات زیبایی مربوط به دندان‌ها مانند دندان‌های از دست‌رفته و یا تغییر رنگ آن‌ها، می‌تواند به بیماری‌های زمینه‌ای آن‌ها مربوط گردد، انجام معاینه کامل از دندان‌ها ضروری است. هنگامی‌که دندانپزشک مناسب‌ترین درمان را برای شما تعیین نمود، گزینه‌های درمانی (از جمله هزینه و مدت‌زمان اجرای درمان) نحوه درمان و تعداد جلسه‌های مورد نیاز در طول درمان به شما گفته خواهد شد.

انواع گزینه‌های درمانی برای زیبایی دندان


درمان‌های بسیار متنوعی در حوزه زیبایی دندان در دسترس است تا شما به‌واسطه آن‌ها بتوانید هر گونه نگرانی در خصوص دندان‌های خود را برطرف نمایید، برخی از گزینه‌های درمانی عبارت‌اند از:

سفید کردن دندان‌ها


محصولات غیر نسخه‌ای سفیدکننده دندانی، می‌توانند برای بیماران عوارض جانبی ایجاد کنند، همچنین ممکن است ماه‌ها زمان لازم باشد تا نتیجه مطلوب آن‌ها ظاهر شود. سفیدن کردن دندان‌ها به ‌صورت حرفه‌ای می‌تواند نتایج سریع‌تر و قابل‌ توجه‌تری را برای شما به ارمغان آورد. این روش بی‌خطر و اثبات‌شده است و برای بیمارانی که به دنبال افزایش درخشش لبخند خود هستند، مناسب می‌باشد. اگر درخشش دندان‌های شما به علت مصرف زیاد قهوه کاهش یافته است، دندانپزشکان می‌توانند با ارائه درمان‌های سفیدکننده دندانی، در سریع‌ترین زمان و با بهترین نتیجه دندان‌های شما را سفید نمایند.

باندینگ‌

باندینگ روشی مؤثر برای رفع نقص‌های کوچک دندانی محسوب می‌شود. این روش درمانی عمدتاً برای پر کردن فاصله‌های دندانی، اصلاح دندان‌های لب‌پر شده و پوشش لکه‌های دندانی، مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد. در این روش یک پوشش نازک رزین کامپوزیتی بر روی دندان‌ها قرار داده می‌شود که شکل و رنگ آن مطابق رنگ دندان‌های بیمار ساخته می‌شود. این روش سریع و ساده برای بیماران مبتلابه عیوب جزئی دندانی مناسب است، کسانی که قصد دارند ظاهر این عیوب را پوشش دهند.

ونیر

ونیرهای دندانی برای ترمیم دندان‌های شکسته و یا ترک‌خورده، گزینه‌ای مناسب محسوب می‌شود. همچنین برای افرادی که به‌صورت طبیعی، دندان‌هایی زرد یا خاکستری دارند مفید است و لبخند آن‌ها را سفید و درخشان خواهد کرد. ونیرهای دندانی در حال تبدیل ‌شدن به یکی از محبوب‌ترین روش‌های درمانی در حوزه دندانپزشکی زیبایی هستند. در این روش پوششی نازک و سفارشی برای نصب روی دندان‌ها ساخته می‌شود، رنگ و شکل آن نیز مطابق دندان‌های بیمار ساخته می‌شود تا ظاهر لبخند کاملاً طبیعی گردد. ونیرهای دندانی نه ‌تنها ظاهر دندان‌ها را بهبود می‌بخشند، بلکه استحکام آن‌ها را نیز افزایش داده و از آن‌ها بهتر محافظ می‌کنند.

فرم‌دهی دندان‌ها

این روش اجازه می‌دهد تا دندانپزشک طول یا شکل دندان‌ها را تغییر دهد. این کار از طریق تراشیدن مناطق کوچکی از مینای دندان‌ها صورت می‌پذیرد. از این روش برای اصلاح کجی، شکستگی، ترک‌خوردگی و یا نامنظمی دندان‌ها استفاده می‌شود. دندانپزشک با استفاده از یک مته سنباده‌دار و یا لیزر دندان‌ها را شکل می‌دهد. فرم‌دهی دندان‌ها معمولاً با باندینگ ترکیب می‌شود.

بریج‌

 پر کردن فاصله باقی‌مانده ناشی از افتادگی دندان‌ها، می‌تواند به‌سادگی توسط بریج‌های دندانی صورت بپذیردبریج دندانی، یک پروتز زیبایی محسوب می‌شود که از طریق قرار گرفتن بر روی دندان‌های موجود، فاصله‌های دندانی را پر کرده و لبخند افراد را زیبا می‌کند. بریج‌های دندانی سه نوع اصلی دارند که عبارت‌اند از: بریج معمولی ثابت، بریج معلق و بریج رزین یا بریج پیوند مریلند. دندانپزشک شما می‌تواند بهترین گزینه مناسب را بر اساس شرایط شما انتخاب ننماید.

ایمپلنت‌

اگر در حال حاضر یکی از دندان‌های خود را از دست ‌داده‌اید، می‌توان به کمک روش‌های گوناگونی دندان ازدست‌ رفته را جبران نمود، یکی از این روش‌ها کاشت ایمپلنت‌های دندانی است. از نظر زیبایی‌شناسی و جویدن، ایمپلنت‌های دندانی بهترین گزینه درمانی محسوب می‌شوند. در این روش معمولاً پیچی از جنس تیتانیوم در استخوان فک کاشته می‌شود. بنابراین ایمپلنت می‌تواند نقش ریشه دندان را ایفا نماید. سپس یک  تاج دندانی بر روی این پیچ قرار خواهد گرفت.

روکش‌

 از دندان‌های لب پر شده، ترک‌خورده و دندان‌های فرسوده گرفته تا دندان‌های تغیر شکل یافته و تغییر رنگ داده، همگی می‌توانند توسط روکش دندانی اصلاح و ترمیم گردند. به‌طور کلی روکش‌های دندانی تنها در دو جلسه درمانی می‌توانند لبخند شما را زیبا و کامل سازند.  این روش ساده برای بیمارانی که به دنبال تغییر شکل، اندازه و افزایش استحکام دندان‌های خود هستند، مناسب است. روکش‌های دندانی بر اساس نیاز و بودجه شما از مواد مختلفی ساخته می‌شوند، از جمله؛ روکش‌های فلزی، سرامیک‌های متصل به فلز، رزین و تمام سرامیک.

پر کردن دندان‌ها با مواد همرنگ

پر کردن دندان‌ یکی از رایج‌ترین درمان‌های دندانپزشکی محسوب می‌شود، اما بیماران اغلب به‌واسطه ظاهر شدن آن‌ها هنگام لبخند زدن و یا صحبت کردن، رضایت کامل از آن‌ها ندارند. پر کردن دندان‌ با مواد همرنگ دندانی می‌تواند این نقص را پوشش دهد. آن‌ها به نحوی طراحی ‌شده‌اند که بیشترین مطابقت را با دندان‌ها داشته باشند.

ارتودنسی


درمان ارتودنسی می‌تواند ظاهر لبخند افراد را در همه سنین بهبود بخشد. در این روش به کمک ابزارهای ثابت و یا متحرک دندانپزشکی می‌توان نامرتبی دندان‌ها را اصلاح نمود. همچنین به کمک این روش تداخلات دندانی، شکاف‌ها و مال اکلوژن (وجود اختلال در تراز بودن دندان‌های بالا و پایین، هنگام قرار گرفتن دندان‌ها بروی هم و یا جویدن) دندان‌ها را نیز می‌توان اصلاح نمود.

برای درمان های دندانپزشکی زیبایی روش های دیگری ازجمله جراحی لثه، پر کردن دندان و ... نیز وجود دارد.

هزینه


هزینه دندانپزشکی زیبایی و زیبایی دندان به درمان زیبایی مورد نیاز شما بستگی خواهد داشت. برخی از درمان‌ها گران‌تر از بقیه هستند. عوامل دیگری که هزینه‌های درمان را تخت تأثیر قرار می‌دهند، عبارت‌اند از، محل سکونت، مواد مورد استفاده شده در طول درمان و میزان درمان مورد نیاز (به عنوان‌ مثال شکستگی‌های بزرگ دندانی هزینه بیشتری نسبت به لب‌پر شدن کوچک دندان‌ها خواهد داشت). برخی از درمان‌های دندانپزشکی زیبایی توسط بیمه‌ها پوشش داده می‌شود. این موضوع به شرایط خاص شما، نوع بیمه و شرایط آن بستگی دارد.


دندانپزشکی رز rosedent.ir