معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان بر جایگاه مناسب استان زنجان در زمینه بهداشت دهان تأکید کرد.

«محمدرضا صائینی» در خصوص بررسی سموم محصولات کشاورزی گفت: بررسی میزان سموم باقی‌مانده بر روی محصولات غذایی و کشاورزی در قالب مواد بسته‌بندی شده توسط معاونت غذا و دارو انجام می‌شود.

وی افزود: در خصوص سلامت مواد غذایی که به‌صورت فله‌ای عرضه می‌شوند، به‌صورت رسمی مجوز دریافت نمی‌کنند و بررسی سموم باقی مانده بر روی این محصولات پیگیری‌های لازم انجام می‌شود تا شرایطی فراهم شود که بتوانند از کانال درست و مجودار این محصولات عرضه شوند.

این مسئول در خصوص وضعیت بهداشت دهان در استان و فعالیت‌های انجام گرفته در‌ خصوص این موضوع خاطرنشان کرد: بیش از 92 درصد دانش‌آموزان استان تحت پوشش برنامه فلورائدتراپی قرار دارند هم‌چنین در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت هم‌چون سلطانیه، طارم و ماهنشان که شامل جمعیتی بالغ بر 415 هزار نفر است، فعالیت‌هایی انجام شده است.

وی اظهار کرد: ترمیم رایگان دندان 6 کودکان، انجام فعالیت‌های درمانی چون عصب‌کشی و پر‌کردن دندان با 30 درصد تخفیف از فرانشیز دولتی و جرم‌گیری رایگان مادران باردار از فعالیت‌های انجام شده در روستاها و شهرهای دارای کمتر از 20 هزار نفر جمعیت است، از این‌رو می‌توان گفت 100 درصد مناطق روستایی تحت پوشش این برنامه هستند.

صائینی تصریح کرد: فعالیت مراکز تجمیع خدمات دندانپزشکی، فعالیت متخصصان دندانپزشکی و اعضای هیئت علمی دانشگاه در درمانگاه دانشکده دندانپزشکی از دیگر فعالیت‌هاست که سبب می‌شود مردم استان از خدمات دندانپزشکی با قیمت پائین و کیفیت مناسب بهره‌مند شوند.

وی خاطرنشان کرد: آخرین آمار مربوط پیمایش شاخص سلامت دهان و دندان که با DMFT سنجیده می‌شود، مربوط به سال 90 بوده و استان زنجان رتبه مناسبی نسبت به سایر استان‌ها داشته است و نشان می‌دهد که مشکل دهان و دندان مربوط به کل کشور است و قطعا با انتشار آمار پیمایش جدید به مقایسه خود نسبت به گذشته خواهیم پرداخت.



منبع:  ایردن | ایسنا 


دندانپزشکی رز

rosedent.ir